UNTUK RENUNGAN BERSAMA..

Seseorang pemain politik yang bijak & matang.. akan berupaya untuk mengenali musuh.. di kalangan rakan-rakan.. seperjuangannya & mengenali sahabat.. di kalangan musuh-musuh.. politiknya. - Pak Malek Baretta @ PakMB

Saturday 4 February 2012

Kanak-kanak 7 tahun ditampar polis (koleksi)..



PakMB ditemani ayah (arwah) ketika mula melangkah ke Darjah 1 di Sekolah Kebangsaan Jerantut, Pahang (1960).. Apabila kelas bermula.. PakMB akan kerap memandang ke luar kelas bagi memastikan ayah masih menunggu.. 


Hampir sejam kemudian PakMB dapati ayah telah begerak keluar dari kawasan sekolah.. Secara sepontan PakMB melaung & berlari keluar (dari kelas) menuju ke arahnya.. Ketika itu PakMB membayangkan yg ayah akan memeluk & memujuk agar PakMB masuk semula ke kelas.. Bayangan PakMB meleset apabila menerima satu tamparan keras dari ayah sehingga Pak MB tersungkur ke tanah.. PakMB terkejut berok dgn apa yg berlaku & terus bangun menuju ke kelas dgn perasaan malu krn diperhatikan oleh rakan2 & ibu-bapa mrk.


Selepas kejadian itu, PakMB tidak pernah meminta bantuan sesiapa ketika memasuki sekolah menengah hinggalah ke kolej.. Semua dilakukan sendiri..


Oh yaa.. Ayah PakMB adalah seorang anggota polis (ketika itu) berpangkat Lance Coperal.. :))

1 comment:

  1. haha.. serius tajuk mmg gempak PakMB.. hehe

    ReplyDelete